Nieuwsbrief December 2022

Lieve mensen,

 

Het jaar 2022 is bijna voorbij. Een mooi moment om terug te blikken en vooruit te kijken.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor het vertrouwen in de BSR techniek en alle bijzondere momenten die jullie met mij gedeeld hebben. Ook hebben velen van jullie anderen- collega’s, vrienden, familie op BSR gewezen. Zo krijgt deze zachte, maar effectieve gezondheidstechniek steeds meer bekendheid. En dat is fijn!

 

Vergoedingen verzekeringen in 2023

De volgende verzekeringen vergoeden BSR Leeuwarden deels vanuit de aanvullende verzekering:

 

  • Zilveren Kruis,
  • FBTO *
  • Pro Life
  • De Friesland
  • One
  • ONVZ
  • VvAA
  • Menzis
  • Ander Zorg
  • Eucare
  • Aevitae

*Alleen voor FBTO geldt: als je de module ‘Alternatieve geneeswijzen’ in
2022 al op ‘aan’ had staan.

 

 

Op dit moment ben ik druk aan het studeren om de hoogst haalbare kwaliteitstherapeut te kunnen worden bij de CAT of VBAG met een RBCZ vermelding. De verwachting is dat ik rond Aug 2023 dit level binnen heb. Zodra ik dit level heb zullen er meer zorgverzekeringen BSR Leeuwarden gaan vergoeden en omdat er door meerdere van jullie gevraagd is welke dit dan zullen zijn heb ik ze hieronder voor je op een rijtje gezet. Dit zullen dan zijn:

 

Vergoedingen verzekeringen in 2023 bij CAT 5 of VBAG level

De volgende verzekeringen vergoeden BSR Leeuwarden zodra bovenstaande status binnen is.

  • Zilveren Kruis, FBTO *, Pro Life, De Friesland, One
  • ONVZ, VvAA
  • VGZ, Unive, Zekur, IZA, IZZ via VGZ, UMC, United Consumers, SZVK, Zorgzaam
  • Mensis, Ander Zorg
  • Eucare, Aevitae
  • Stad Holland/ extra uitgebreid

*Alleen voor FBTO geldt: als je de module ‘Alternatieve geneeswijzen’ in
2022 al op ‘aan’ had staan.

Let op! Bovenstaande lijst is met zorg nagekeken, het blijft jouw eigen verantwoordelijkheid om zelf te checken of dit klopt bij jouw verzekering. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. BSR Leeuwarden is lid van de beroepsvereniging B.S.R.A.N. (Body Stress Release Association Nederland) , C.A.T. (Complementair Alternatieve Therapeuten) en CAT vergoedbaar. De code voor BSR is 24608.

 

Online Klantlogin

Vanaf 1 januari 2023 zal het mogelijk zijn om nieuwe afspraken te maken, te verzetten en/of te annuleren via de website www.bsrleeuwarden.nl met behulp van de hagelnieuwe “klantlogin portaal”. In een latere nieuwsbrief zal het een en ander hieromtrent apart nog uitgelegd worden. Word je bv om 3AM in de nacht wakker en denk je bij jezelf, ik heb snel een release nodig dan kun je met je tablet, telefoon of pc inloggen en meteen je plek claimen en wie weet kun je dezelfde dag al terecht!

 

De volgende tarieven gelden vanaf 01-02-2023

Volwassenen                                       65 euro

Kinderen tot 16 jaar                             55 euro

Buiten praktijk uren of op Locatie       95 euro

 

Een verhoging van 5 euro i.v.m. de toenemende kosten van de vaste lasten.

 

Weetje 1: waarom stress zorgt voor een slechtere nachtrust

In stressvolle situaties maakt je lichaam meer cortisol en adrenaline aan, wat ervoor zorgt dat je lichaam ‘aan’ blijft staan. Zo kan je lichaam snel reageren in de levensbedreigende situaties. Je lichaam maakt namelijk geen onderscheid in de stress die je ervaart wanneer je wordt achtervolgt door een tijger of wanneer je een deadline op je werk moet halen. Stress = stress.  

 

Door een verhoogd cortisol wordt er minder melatonine aangemaakt, ons slaaphormoon. Het gevolg: je slaapt moeilijker in en door.

Tips om je melatonine te verhogen:

  1. Melatonine wordt aangemaakt op basis van het aminozuur tryptofaan. Door tryptofaan-rijke voeding te eten wordt de aanmaak van melatonine gestimuleerd. Dit zit o.a. in de volgende voedingsmiddelen: haver, banaan, chocolade, pruimen, noten, spinazie en linzen.
  2. Het hormoon serotonine is de voorloper van melatonine. Wanneer je zorgt dat je serotonine hoog genoeg is, wordt er meer melatonine aangemaakt. Dit doe je bijvoorbeeld door dagelijks voldoende te bewegen.
  3. Zorg in de avond voor een donkere en rustige omgeving, zonder beeldschermen. Het blauwe licht zorgt namelijk voor een verminderde melatonine aanmaak.

(bron: https://www.dehormoonfactor.nl/slaapproblemen#1_Te_hoge_cortisol_voor_het_slapen)

 

Weetje 2: stress is besmettelijk

Niet zo besmettelijk als corona, gelukkig. Uit een Duits onderzoek blijkt dat ons cortisol, het stresshormoon, omhoog gaat wanneer we naar anderen kijken die stress ervaren. Deze Kerst dus maar gezellige komedies kijken in plaats van spannende films?

(bron: https://www.mpg.de/forschung/stress-empathie)

 

Weetje 3: muziek helpt stress verminderen

Het luisteren van muziek zorgt ervoor dat je stresshormoon cortisol wordt verlaagd. Is dat de reden dat we tijdens de feestdagen zoveel muziek luisteren? Of vinden het het gewoon heel gezellig?

(bron: https://www.uva.nl/shared-content/faculteiten/nl/faculteit-der-maatschappij-en-gedragswetenschappen/nieuws/2020/12/muziek-en-stress.html?cb&cb)

 

 

Hele fijne feestdagen en alvast een gezond en stressvrij 2023 toegewenst!